06.02.2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremler nedeniyle ilimiz genelinde:
- Mahkeme kararıyla binalarının hasar durumu değişenler,
- Ortak taşıyıcı sisteme sahip binalarda hasar durumu değişenler,
- Hak sahibi olmuş ancak sonradan vefat eden vatandaşlarımızın hak sahipliği devir işlemleri için
- 05.05.2025 – 05.07.2025 tarihleri arasında,
7269 sayılı Kanun’un 29. maddesi ve Hak Sahipliği Genelgesi’nin 17. maddesi gereğince 2 Aylık Askı İlan Süreci başlatılmıştır.
Belirtilen tarihlerde, yukarıdaki durumlara sahip vatandaşlarımızın gerekli belgelerle birlikte AFAD İl Müdürlüğümüze başvurmaları önemle duyurulur.
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
- Hasarlı bina ASKI kodu
- Mülkiyet belgesi (Tapu fotokopisi, Emlak Beyannamesi veya İlmühaber)
- Kimlik fotokopisi
- (Vefat edenler için) Noter onaylı veya Mahkemeden alınmış Mirasçılık Belgesi fotokopisi
- Mahkeme kararı
- Ortak taşıyıcı olduğu dair üst yazı