Page 4 - DBB 2025 Bülten
P. 4
Halk 4
HALKIN
HALKIN sesine kulak verdik
Halkçı ve katılımcı belediyecilik anlayışımızla yılın ilk yarısında iletişim kanallarımızı çeşitlendirdik.
ALO 153 Çağrı Merkezi’ne gelen 104 bin 224 talepten 103 bin 400’ünü çözüme kavuşturduk.
asın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi benimsiyoruz. Amacımız; herkesin kendini özgürce
Başkanlığı bünyesinde faaliyet yürüten ALO ifade edebileceği, dertlerini anlatabileceği bir
153 Çağrı Merkezi’ne 2025’in ilk 6 ayında belediyecilik anlayışı inşa etmek.” dedi.
toplam 104 bin 224 talep ulaştı. Bu tale-
Bplerin 103 bin 400’ü çözüme kavuşturuldu. Halkın nabzı için stantlar kuruldu
“Yerinde Çözüm” ekipleri; vatandaşlardan gelen Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkan-
7 bin 213 talebi, ilgili birimlere aktararak çözüm lığı tarafından yürütülen bir diğer önemli çalışma
noktasında etkin hizmet sağladı. ise “Yerinde Çözüm” stantları oldu. Diyarbakır’ın
merkezî noktalarına kurulan stantlarda belediye
Halk, sesini doğrudan ulaştırıyor personeli yurttaşların talep, öneri ve şikâyetlerini
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2025 yılının dinledi; memnuniyet anketleriyle yerel hizmetlerin
ilk 6 ayında kentte yaşayan yurttaşların taleplerini etkisini sahada ölçtü.
doğrudan iletebileceği bir iletişim ağı kurarak Bu uygulama, yurttaşların belediye binasına
yerel yönetim anlayışında önemli bir dönüşüme gelmeden yaşadıkları mahallede doğrudan belediye
imza attı. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi ile temas kurmalarını sağladı. Daire Başkanı Berivan
Başkanlığı öncülüğünde yürütülen çalışmalar, Güneş de personelle birlikte stantlara katılarak
yurttaşların doğrudan söz sahibi olduğu bir yurttaşların görüşlerini doğrudan dinledi.
yönetim pratiğini hedefliyor. Güneş, şunları ifade etti: “Stantlarımız, halkla
yüz yüze temas kurduğumuz, onların sesini ilk
ALO 153 Kürtçe hizmeti ağızdan duyduğumuz önemli araçlar. Bu sadece bir
Çok dilli belediyecilik anlayışı doğrultusunda anket değil, aynı zamanda bir halk meclisidir. Hangi
önemli bir adım atan Büyükşehir Belediyesi, ALO mahallenin hangi ihtiyacı varsa onu sahada öğreni-
153 Çağrı Merkezi’nde Kürtçe (Kurmancî-Kirm- yor ve anında çözüm için gerekli adımları atıyoruz.”
anckî) dil seçeneğini devreye aldı. Artık yurttaşlar ‘Kampüste Çözüm’
taleplerini ana dillerinde ifade edebiliyor. Basın Halkla birebir temas
Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Berivan Ramazan ayı boyunca sürdürülen bir diğer
Güneş; uygulamanın, halkın kendini en iyi hisset- etkinlikte ise cami önlerine kurulan stantlarda, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı,
tiği dille konuşabileceği bir alan yaratmak için teravih namazı sonrası yurttaşlara tatlı ikramında gençlerin yerel yönetime katılımını artırmak
hayata geçirildiğini vurguladı. bulunuldu. Aynı stantlarda yurttaşların belediyeye amacıyla Dicle Üniversitesi Öğrenci Yaşam Merkezi
Güneş, “Kurum olarak halkımızla empati dair düşünceleri dinlendi, talepleri alındı ve anket önünde “Kampüste Çözüm” stantları açtı. Üniver-
kurmak, iletişimi güçlendirmek ve onları daha çalışmaları yapıldı. siteli gençlere yerel yönetim hizmetleriyle ilgili
iyi anlayabilmek adına çok dilli bir yaklaşımı bilgi verilirken; beklentileri, sorunları ve önerileri
doğrudan alındı.
Ayrıca gençlere yönelik broşür, kent tanıtım
materyalleri ve yönlendirme rehberleri dağıtılarak
belediyeye dair farkındalık artırıldı.