Page 4 - DBB 2025 Bülten
P. 4

Halk                                                                        4






                  HALKIN
                 HALKIN sesine kulak verdik








                   Halkçı ve katılımcı belediyecilik anlayışımızla yılın ilk yarısında iletişim kanallarımızı çeşitlendirdik.

                   ALO 153 Çağrı Merkezi’ne gelen 104 bin 224 talepten 103 bin 400’ünü çözüme kavuşturduk.




                            asın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi   benimsiyoruz. Amacımız; herkesin kendini özgürce
                            Başkanlığı bünyesinde faaliyet yürüten ALO   ifade edebileceği, dertlerini anlatabileceği bir
                            153 Çağrı Merkezi’ne 2025’in ilk 6 ayında   belediyecilik anlayışı inşa etmek.” dedi.
                            toplam 104 bin 224 talep ulaştı. Bu tale-
                     Bplerin 103 bin 400’ü çözüme kavuşturuldu.     Halkın nabzı için stantlar kuruldu
                      “Yerinde Çözüm” ekipleri; vatandaşlardan gelen   Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkan-
                      7 bin 213 talebi, ilgili birimlere aktararak çözüm   lığı tarafından yürütülen bir diğer önemli çalışma
                      noktasında etkin hizmet sağladı.           ise “Yerinde Çözüm” stantları oldu. Diyarbakır’ın
                                                                 merkezî noktalarına kurulan stantlarda belediye
                         Halk, sesini doğrudan ulaştırıyor       personeli yurttaşların talep, öneri ve şikâyetlerini
                         Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2025 yılının   dinledi; memnuniyet anketleriyle yerel hizmetlerin
                      ilk 6 ayında kentte yaşayan yurttaşların taleplerini   etkisini sahada ölçtü.
                      doğrudan iletebileceği bir iletişim ağı kurarak   Bu uygulama, yurttaşların belediye binasına
                      yerel yönetim anlayışında önemli bir dönüşüme   gelmeden yaşadıkları mahallede doğrudan belediye
                      imza attı. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi   ile temas kurmalarını sağladı. Daire Başkanı Berivan
                      Başkanlığı öncülüğünde yürütülen çalışmalar,   Güneş de personelle birlikte stantlara katılarak
                      yurttaşların doğrudan söz sahibi olduğu bir   yurttaşların görüşlerini doğrudan dinledi.
                      yönetim pratiğini hedefliyor.                 Güneş, şunları ifade etti: “Stantlarımız, halkla
                                                                 yüz yüze temas kurduğumuz, onların sesini ilk
                         ALO 153 Kürtçe hizmeti                  ağızdan duyduğumuz önemli araçlar. Bu sadece bir
                         Çok dilli belediyecilik anlayışı doğrultusunda   anket değil, aynı zamanda bir halk meclisidir. Hangi
                      önemli bir adım atan Büyükşehir Belediyesi, ALO   mahallenin hangi ihtiyacı varsa onu sahada öğreni-
                      153 Çağrı Merkezi’nde Kürtçe (Kurmancî-Kirm-  yor ve anında çözüm için gerekli adımları atıyoruz.”
                      anckî) dil seçeneğini devreye aldı. Artık yurttaşlar                                ‘Kampüste Çözüm’
                      taleplerini ana dillerinde ifade edebiliyor. Basın   Halkla birebir temas
                      Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Berivan   Ramazan ayı boyunca sürdürülen bir diğer
                      Güneş; uygulamanın, halkın kendini en iyi hisset-  etkinlikte ise cami önlerine kurulan stantlarda,   Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı,
                      tiği dille konuşabileceği bir alan yaratmak için   teravih namazı sonrası yurttaşlara tatlı ikramında   gençlerin yerel yönetime katılımını artırmak
                      hayata geçirildiğini vurguladı.            bulunuldu. Aynı stantlarda yurttaşların belediyeye   amacıyla Dicle Üniversitesi Öğrenci Yaşam Merkezi
                         Güneş, “Kurum olarak halkımızla empati   dair düşünceleri dinlendi, talepleri alındı ve anket   önünde “Kampüste Çözüm” stantları açtı. Üniver-
                      kurmak, iletişimi güçlendirmek ve onları daha   çalışmaları yapıldı.                  siteli gençlere yerel yönetim hizmetleriyle ilgili
                      iyi anlayabilmek adına çok dilli bir yaklaşımı                                        bilgi verilirken; beklentileri, sorunları ve önerileri
                                                                                                            doğrudan alındı.
                                                                                                               Ayrıca gençlere yönelik broşür, kent tanıtım
                                                                                                            materyalleri ve yönlendirme rehberleri dağıtılarak
                                                                                                            belediyeye dair farkındalık artırıldı.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9