Page 23 - 2017_yili_faaliyet_raporu
P. 23
2. Organizasyon yapısı
Kurumlar belirledikleri amaç ve hedeflerine ulaşmak ve var olan kaynakları etkin ve verimli kullana-
rak kaliteli hizmet sunabilmek için örgütlü hareket etmeleri gerekmektedir. Kurumda kaynakların
etkin ve verimli kullanımı, hizmetlerin üretimi ve sunumunda kaliteyi bulmak, büyük oranda fonksi-
yonel bir organizasyonel yapılanmanın oluşturulması ve gerekli sayı, unvan ve nitelikteki personelin
istihdamı ile mümkündür. Diyarbakır Büyükşehir Belediyesinde norm kadro çalışması ile fonksiyo-
nel bir organizasyonel yapılanma oluşturularak, ihtiyaç duyulan gerekli sayı, unvan ve niteliğe sahip
personelin belirlenmesi amaçlanmıştır.
“Mevcut durum analizi” çalışması kapsamında değerlendirilen DBB organizasyon yapısında; Sivil
Savunma Uzmanlığı doğrudan Genel Sekreterliğe bağlı iken, Hukuk Müşavirliği, Teftiş Kurulu Baş-
kanlığı, İç denetim Birimi ve Özel Kalem Müdürlüğü doğrudan Başkanlığa bağlıdır. Genel Sekreterli-
ğe ve 4 genel sekreter yardımcılığına bağlı, 21 Daire Başkanlığı ve 93 Şube müdürlüğü ile faaliyetler
yürütülmektedir. Daire Başkanlıklarının Genel Sekreter Yardımcılıklarına göre dağılımı ise şöyledir.
Genel Sekreter Yardımcılığı 1
Zabıta Dairesi Başkanlığı, İtfaiye Dairesi Başkanlığı, Ulaşım Dairesi Başkanlığı, Kültür ve Sosyal İşler
Dairesi Başkanlığı, Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanlığı olmak üzere toplam 6 Daire Baş-
kanlığı, bu başkanlıklar bünyesinde toplam 31 Şube Müdürlüğü mevcuttur.
Genel Sekreter Yardımcılığı 2
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Kadın ve Aile Hizmetleri
Dairesi Başkanlığı, Kaynak Geliştirme ve İştirakler Dairesi Başkanlığı, İmar ve Şehircilik Dairesi Baş-
kanlığı olmak üzere toplam 5 Daire Başkanlığı, bu başkanlıklar bünyesinde toplam 20 Şube Müdür-
lüğü oluşturulmuştur.
Genel Sekreter Yardımcılığı 3
Çevre Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, Fen İşleri Dairesi Başkanlığı, Park ve Bahçeler Dariesi Başkanlı-
ğı, Yol Bakım ve Alt Yapı Koordinasyon Dairesi Başkanlığı, Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Basın
Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanığı olmak üzere toplam 6 Daire Başkanlığı, bu başkanlıklar
bünyesinde toplam 24 Şube Müdürlüğü oluşturulmuştur.
Genel Sekreter Yardımcılığı 4
Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, İnsan Kaynakları ve Eğitim
Dairesi Başkanlığı, Yazı ve Kararlar Dairesi Başkanlığı olmak üzere toplam 4 daire Başkanlığı, bu
başkanlıklar bünyesinde toplam 17 Şube Müdürlüğü bulunmaktadır.
Faaliyet Raporu 2017 23