
GÖREV TANIMI (37)
Alt Kategoriler

Sağlık İşleri Daire Başkanlığı (7)
SAĞLIK İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
MİSYONUMUZ
Öngörülen vizyonun gerçekleşmesinde planlı ve katılımcı yaklaşımla, kentlilerin yaşam kalitesini yükselterek, sağlıklı kent sağlıklı toplum bilincinin geliştirilmesi
VİZYONUMUZ
Şeffaf katılımcı, işbirliğine dayalı yönetim anlayışı ile çevre ve Halk sağlığında koruyucu Sağlık Hizmetlerini esas alan, hayvan sağlığı refahı ve hayvan haklarını koruyan sağlıklı ve dengeli beslenme katkı sunan defin hizmetlerinde kolaylaştırıcı çalışmalar yürüten yaşanabilir kent planlaması çerçevesinde standartlara uygun işyeri ruhsatlandırmaları yapan bölgedeki belediyelerin sağlık hizmetlerine öncülük eden bir birim anlayışı.
Devam...
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞININ
GÖREV TANIMI
Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik doğrultusunda kurulan İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı; İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü, Eğitim Şube Müdürlüğü, Bordro Tahakkuk Şube Müdürlüğü ve Hizmet Alım İşleri Şube Müdürlüğü’nden oluşmaktadır.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı;
- İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü,
- Eğitim Şube Müdürlüğü,
- Bordro Tahakkuk Şube Müdürlüğü,
- Hizmet Alım İşleri Şube Müdürlüğü’nden oluşur.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI
- Personelin istihdamında, mesleki bilgi ve yeteneklerine göre çalışma şartlarını oluşturmasında, yetişme, gelişme ve görevde yükselme yönünden adil ve eşit imkânlar sağlamak, çalışanlar arasında dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep, sendika üyeliği ve benzeri sebeplerle ayırım gözetmeksizin eşit davranmak,
- Personelin işe alınmasında, görevlendirilmesinde ve görevde yükseltilmesinde bilgi, yetenek, performans, deneyim ve güvenirliği esas almak,
- Personelin görevlerini Diyarbakır Büyükşehir Belediyesinin etik politikasına uygun olarak tarafsızlık, dürüstlük ve adalet ilkeleri çerçevesinde yürütmesini sağlamak,
- Yönetim ve hizmet sunumunun her aşama ve kademesinde, hizmet alanların ve personelin kişilik ve insani haklarına saygıyı ön planda tutmak,
- Geleceğe yönelik bakış açısına sahip, sonuç ve hedef odaklı, halka hizmeti esas alan katılımcı ve paylaşımcı yönetim anlayışı sergilemek,
- Hedef ve stratejiler doğrultusunda hizmet üretim ve sunum sürecinde çalışanlardan en yüksek verimi almayı sağlayacak bir çalışma sistemi kurmak,
- Değişen şartlara uyum sağlama kapasitesi yüksek bir işgücü kaynağı oluşturmak,
- Gizlilik arz eden her türlü bilgi ve belgelerin korunmasını sağlamak,
- Bilgi teknolojilerinin kamu hizmetlerinde etkili kullanımının sağlanması amacıyla bu alanda yetkin personele öncelik tanımak
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI’NIN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
- Büyükşehir Belediyesi kurumsal politika ve stratejisinin insan kaynakları boyutunun belirlenmesi çalışmalarını koordine etmek,
- İdarenin personel politikasını tespit ederek gerekli planlamaları yapmak, yasal mevzuat çerçevesinde personel temini, seçimi ve sosyalizasyon faaliyetlerini koordine etmek,
- Kurum genelinde personel mevzuatının uygulanmasında birliği sağlamak,
- Kurum genelinde personel planlamasının yapılmasını sağlamak,
- Norm kadro esasları doğrultusunda Kurum kadro planlamasının hazırlanmasını sağlamak,
- Norm kadro esasları ve Kurum ihtiyacı doğrultusunda kadro iptal / ihdas işlemlerinin Meclis’te görüşülmesini sağlamak,
- Kurum işçi / memur kadro hareketlerinin takibinin yapılmasını sağlamak,
- Personel alımlarının duyurulmasını sağlamak,
- Personel hareketleri yönetimi ve Kurum genelinde uygulama birliğini sağlamak,
- Kurum Disiplin Amirleri Yönetmeliklerinin güncelleştirilmesini sağlamak,
- İdari faaliyetlerin etkinliği ve verimliliğini arttırmak amacıyla eğitim çalışmalarının planlanması, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi ile bu amaçlara yönelik eğitim merkezlerinin kurulması ve eğitimle ilgili dış ortaklıklar kurma faaliyetlerini koordine etmek,
- İdarenin tüm çalışanlarına ait her türlü özlük işlerinin ( terfi, emeklilik, hastalık, izin, fazla mesai vs. ) yürütülmesi, özlük dosyalarının düzenlenmesi ve saklanmasını koordine etmek,
- Personelin sosyal, ekonomik ve kültürel yönden gelişimine katkıda bulunmak amacıyla sosyal tesisler kurma ve işletme faaliyetlerini koordine etmek,
- İşçi-işveren ilişkilerinin düzenlenmesi, toplu iş sözleşmelerinin yapılması ve uygulanması, iş uyuşmazlıklarının çözümlenmesi ve iş kanununa tabi çalışanların sosyal sigorta işlemleri faaliyetlerini koordine etmek,
- Tüm çalışanlara verilecek aylık ve gündelik ücretler ile harcırahlar, ikramiyeler istihkakının tahakkukları ile ödemelerin zamanında yapılmasını koordine etmek,
- Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili işlemlerin zamanında ve eksiksiz yapılması, kayıtlarının tutulması işlerini koordine etmek,
- Çalışanların ücret artışları ile ilgili uygulamanın yapılmasını sağlamak,
- Kurum personelinin özlük haklarının tahakkuk işlemlerini gerçekleştirilmesini sağlamak,
Kurum teşkilat şemasının güncelleştirilmesini sağlamak,
- Kurum personeline ilişkin bilgi ve belgelerin toplanması ile arşivlenmesi işlemlerini koordine etmek,
- Kadro cetvellerini hazırlama ve yapılacak değişiklikleri gerçekleştirme faaliyetlerini koordine etmek,
- İdarenin yeniden yapılanma ve Norm Kadro çalışmalarını koordine etmek,
- Birimlerin oluşturulması / kaldırılması ile ilgili Meclisten karar alınmasını sağlamak,
- Personelin kurumsal aidiyet duygusunu geliştirmek üzere çeşitli sosyal ve kültürel etkinliklerin organizasyonunun gerçekleştirmek,
- Personelin ödüllendirilmesi ile ilgili önerileri sonuçlandırmak,
- Meslek lisesi/yüksekokul/lisans öğrencilerine staj yaptırılması ile ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
- Kurum dışından mal ve hizmet alınması halinde, gereken iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
- Çalışanlara ait her türlü kanun, kanun hükmünde kararname ve mevzuatın takip, temin ve uygulanmasını koordine etmek,
- Süreçlerin sürekli iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
- Kalite yönetim sistemini uygulamak,
- Daire Başkanlığının Bütçe teklifini hazırlamak,
- Disiplin Kurulu’nun almış olduğu kararların uygulanmasını sağlamak,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
İNSAN KAYNAKLARI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
- Kurumun İnsan Kaynakları İhtiyacının belirlenmesi ve gerekli istihdam işlemlerinin yürütülmesi sağlamak,
- İdarenin personel politikasını belirleyerek gerekli planlamaları yapmak, ihtiyaç duyulan personelin temini, seçimi ve sosyalizasyonunu Daire Başkanı’nın onayıyla sağlamak,
- İdarenin tüm çalışanlarına ait her türlü özlük işlerinin ( terfi, emeklilik, hastalık, izin, fazla mesai vs. ) yürütülmesini, özlük dosyalarının düzenlenmesini ve saklanmasını sağlamak, bunları kontrol etmek,
- Personelin bütün mali haklarıyla ( aylık, ikramiye, doğum, ölüm, ölüm yardımı, fazla mesai, harcırah, çocuk, aile zammı vs. ) ilgili işlerin yapılmasını sağlamak ve kontrol etmek,
- İdarenin yeniden yapılanma ve Norm Kadro çalışmalarının gerçekleştirilmesini sağlamak,
- Personelin izin, emekliye ayrılma, istifa, müstafi addedilme ve hizmetten çıkarılma işlemlerinin yerine getirilmesini sağlamak,
- Devlet Memurları Kanunu, İş Kanunu ve çalışma mevzuatı ile ilgili kanun, kararname, tüzük ve yönetmelikleri takip etmek ve uygulamak,
- Büyükşehir Belediyesi Teşkilat Yönetmeliği’nde öngörülen disiplin kurulunun kurulmasını, işleyişini ve alınan kararların uygulanmasını sağlamak,
- Toplu iş sözleşmesinde Başkanlığa danışmanlık etmek, Toplu İş Sözleşmesi esas prensiplerini tespit etmek ve bunların uygulanmasını sağlamak,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
- Kurumun İnsan Kaynakları İhtiyacının belirlenmesi ve gerekli istihdam işlemlerinin yürütülmek,
- İdaredeki memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanlara ait her türlü özlük işlerini ( terfi, emeklilik, hastalık, izin, fazla mesai, 6245 Sayılı Seyahat Harcırahı vs.) yürütülmesini, özlük dosyalarının düzenlenmesi ve saklanması faaliyetlerini yürütmek,
- Memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanların bütün mali haklarıyla (aylık, ikramiye, doğum, ölüm yardımı, fazla mesai, harcırah, çocuk ve aile zammı vs.) ilgili işleri yürütmek,
- İdarenin yeniden yapılanma ve Norm Kadro çalışmalarını yürütmek,
- Değişen metotları dikkate almak suretiyle birimlerle işbirliği yaparak yıllık kadro cetvellerinin hazırlanması ve yapılacak değişikliklerin gerçekleştirilmesi faaliyetlerini yürütmek,
- Memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanların izin, sosyal güvenlik, emekliye ayrılma, istifa, müstafi addedilme ve hizmetten çıkarılma işlemlerini yürütmek,
- Memur, işçi ve sözleşmeli personel statüsündeki çalışanlarla ilgili tüm iç ve dış yazışma faaliyetlerini yürütmek,
- Memurlarla ilgili aylık terfi işlemlerini yürütmek,
- Emekli işçi ve memurların tazminat bordrolarının hazırlanması faaliyetlerini yürütmek,
- Devlet Memurları Kanunu, İş Kanunu ve çalışma mevzuatı ile ilgili kanun, kararname, tüzük ve yönetmelikleri takip etmek ve uygulamak,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
BORDRO TAHAKKUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
- Büyükşehir Belediyesi bünyesinde memur, sözleşmeli personel ve işçi statüsünde çalışanların maaş, mesai, ikramiye bordolarını düzenleyerek ilgili birimlere teslim etmek,
- Memurların aylık ve emekli kesenekleri ile işçi ve sözleşmelilerin aylık prim bilgilerinin zamanında ilgili kurumlara gönderilmesini sağlamak,
- Toplu iş sözleşmesiyle verilen zamların zamanında maaşlara yansıtılması, memur terfilerini zamanında maaşlara yansıtma ve bordoların tanzimi gibi hizmetleri yürütmek,
- İşçilerin Toplu İş Sözleşmesi için İşveren komisyonunda görev alarak Başkanlığa danışmanlık yapmaktan ötürü verilen zam oranı için yevmiye hesabını yapmak,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
- Çalışanların maaş bordolarını, mesai ve ikramiye işlemlerini bilgisayar ortamında düzenlemek,
- Mesai ve Toplu İş Sözleşmesi ile sağlanan sosyal yardımların tahakkukunu yapmak,
- Aylık maaş bordolarını hazırlamak,
- Memurların yıllık emekli keseneklerini hesaplamak,
- Belediye memur, işçi ve sözleşmelilerinin aylık ve SGK bildirgelerini düzenleyip SGK İl Müdürlüğüne göndermek,
- Emekli olan işçilerin tazminat bordolarını düzenlemek,
- İşçi, memur maaşlarını ve ikramiyelerini hazırlamak,
- Raporlu personelin vizite işlemini yapmak
- Yeni işe başlayan personel bilgilerinin bilgisayar kayıtlarını tutmak,
- Asgari geçim indirimlerini işlemek,
- İcra yazılarını yazmak,
- İşçi ikramiyelerinin tahakkuk işlemlerini yapmak,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
- Birimlerden ve eğitim uzmanlarından alacağı görüş ve önerileri göz önünde tutarak eğitim önceliklerini tespit etmek,
- Alan taraması yaparak Kurumun talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek ve programlar geliştirmek,
- Personele yönelik yıllık eğitim programlarını hazırlayarak Daire Başkanı’nın onayına sunmak,
- Kesinleşen eğitim programlarını Daire Başkanlıkları ve Bağımsız Müdürlüklere bildirmek,
- Kesinleşen eğitim programlarının maliyet hesaplarını yapmak, alternatifler geliştirerek Daire Başkanı’na sunmak,
- Eğitimlere katılanların devam durumlarını kayıt altına almak,
- Eğitim programları ile ilgili araç-gereç ve sarf malzemelerini temin etmek ve mevcut eksikliklerin giderilmesi için çalışma yapmak,
- Eğitimle ilgili karşılaşılan güçlükleri yetkili diğer birimlerle koordinasyon içinde aşmak,
- Müdürlüğün faaliyet alanına giren kişi, birim ve kuruluşlarla iletişime geçmek,
- Yıl içerisinde yapılan eğitim çalışmalarını, yıl sonunda Daire Başkanı’na sunmak,
- Eğitim faaliyetleri ile ilgili anket formları hazırlayarak analizler yapmak ve sonuçları Daire Başkanı’na sunmak,
- Müdürlüğün bütçe teklifini hazırlamak,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
- Birimlerden ve eğitim uzmanlarından alacağı görüş ve önerileri göz önünde tutarak eğitim önceliklerini tespit etmek,
- Alan taraması yaparak Kurumun talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek ve programlar geliştirmek,
- Personele yönelik yıllık eğitim programlarını hazırlayarak Müdürün onayına sunmak,
- Kesinleşen eğitim programlarını Daire Başkanlıkları ve Bağımsız Müdürlüklere bildirmek,
- Kesinleşen eğitim programlarının maliyet hesaplarını yapmak, alternatifler geliştirerek Müdürün onayına sunmak,
- Eğitimlere katılanların devam durumlarını kayıt altına almak,
- Eğitim programları ile ilgili araç-gereç ve sarf malzemelerini temin etmek ve mevcut eksikliklerin giderilmesi için çalışma yapmak,
- Eğitimle ilgili karşılaşılan güçlükleri yetkili diğer birimlerle koordinasyon içinde aşmak,
- Şefliğin faaliyet alanına giren kişi, birim ve kuruluşlarla iletişime geçmek,
- Yıl içerisinde yapılan eğitim çalışmalarını rapor haline getirmek,
- Eğitim faaliyetleri ile ilgili anket formları hazırlayarak analizler yapmak ve sonuçları
Amire sunmak,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun
verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
HİZMET ALIMI İŞLEMLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
- Kurumun hizmet alımı talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek,
- Hizmetin mahiyetine uygun personel alınması hususunda çalışmalar yaparak Daire Başkanı’na sunmak,
- Kurumun hizmet alımı ihtiyaçlarını tespit ettikten sonra hizmet alımıyla ilgili gereklilik ve yapılacak işlemleri Daire Başkanına sunmak,
- Daire Başkanının oluru üzerine hizmet alımıyla ilgili işlemleri başlatmak ve takibini yapmak,
- Aylık hak edişleri incelemek, hak edişlerdeki asgari ücret fiyat farkı ödemelerinin yapılmasını sağlamak ve belediye bütçesinden fazla ödeme yapılmamasının önüne geçmek,
- 5510 sayılı yasa gereğince kesintilerin yapılmasını sağlamak,
- Personel alımı/işten çıkarılmasında ilgili bileşenlerden biri olmak,
- Aylık maaş bordrolarını incelemek,
- Hizmet alımı personellerinin sorunlarıyla ilgilenmek ve bu sorunlara yönelik çözümler geliştirmek,
- Doğrudan iş başvurusuna gelenler ile ilgilenmek ve onları bilgilendirmek,
- Resmi iş başvurularına resmi yazı ile yanıt verilmesini sağlamak,
- Kurum içi - Kurum dışı gelen muhtelif evraka yanıt vermek,
- Rapor ve izinlerin düzenli takibinin yapmak,
- Otomasyon sisteminin uygulanmasını sağlamak (evrak kayıt, personel özlük bilgileri ve izinlerin girişi),
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
- Kurumun hizmet alımı talep ve ihtiyaçlarını tespit etmek,
- Hizmetin mahiyetine uygun personel alınması hususunda çalışmalar yapmak,
- Kurumun hizmet alımı ihtiyaçlarını tespit ettikten sonra hizmet alımıyla ilgili gereklilik ve yapılacak işlemleri gerçekleştirmek,
- Hizmet alımıyla ilgili işlemleri başlatmak ve takibini yapmak,
- Aylık hak edişleri incelemek, hak edişlerdeki asgari ücret fiyat farkı ödemelerinin yapılmasını sağlamak ve belediye bütçesinden fazla ödeme yapılmamasının önüne geçmek,
- 5510 sayılı yasa gereğince kesintilerin yapılmasını sağlamak,
- Personel alımı/işten çıkarılmasında ilgili bileşenlerden biri olmak,
- Aylık maaş bordrolarını incelemek,
- Hizmet alımı personellerinin sorunlarıyla ilgilenmek ve bu sorunlara yönelik çözümler geliştirmek,
- Doğrudan iş başvurusuna gelenler ile ilgilenmek ve onları bilgilendirmek,
- Resmi iş başvurularına resmi yazı ile yanıt verilmesini sağlamak,
- Kurum içi - Kurum dışı gelen muhtelif evraka yanıt vermek,
- Rapor ve izinlerin düzenli takibinin yapmak,
- Otomasyon sisteminin uygulanmasını sağlamak (evrak kayıt, personel özlük bilgileri ve izinlerin girişi),
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel Emirler ve diğer mevzuatlara uygun verilecek her türlü görevi zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek.
MİSYONUMUZ
Her türlü müdahale olayına kendine güveni tam, uluslararası standartlar düzeyindeki süreyi yakalayarak deneyimi ile birleştiren, olaylara zamanında ve doğru bir şekilde müdahaleyi yapacak nitelikte, eğitimli ve toplumsal sorumluluk bilince sahip personeli yetiştirmek, denetimler ve alınan önlemler ile yangın ve doğal afetler sonucu olabilecek can ve mal kayıplarını önlemek suretiyle Diyarbakır ve bölge halkının hizmetinde olmaktır.
VİZYONUMUZ
Ekip ruhuyla çalışan, modern araçlara ve teknolojik ekipmanlara entegre olmuş, sürekli gelişen, eğitimli ve profesyonel kadrosuyla itfaiye olaylarına müdahalede minimum süreyi yakalamış ve uluslararası standartlara ulaşmış bir itfaiye teşkilatı olmak.
İLKELERİMİZ
● İnsanların değer yargılarına ve hassasiyetlerine saygılı olmak.
● Yardımımıza ihtiyaç duyan her canlının yardımına koşmak
● Katılımcı ve şeffaf bir yönetim anlayışını esas almak
● Ekip ruhuyla çalışmak
● Çalışanların teknik bilgilerini eğitimlerle geliştirmek
● İstasyonlarımızda yaşam standartlarını yükselterek çalışanların performansını artırmak
● Mesleğimizle ilgili teknolojik gelişmeleri takip edip birimimizi bu gelişmelere entegre etmek.
GENEL BİLGİLER
Büyükşehir belediyelerinin görev, yetki ve sorumluluklarını belirleyen 1608, 2872, 3194, 5393, 5216 ve 5326 sayılı kanunlar ile bu amaçlara yönelik olarak hazırlanan diğer kanunlar, K.H.K, Tüzük ve yönetmeliklerin verdiği yetkiler doğrultusunda; Büyükşehir belediyesi sorumluluk alanları içerisinde belde halkının sağlık ve huzurunu ve yetkili organların bu amaçla alacakları kararların yürütülmesinin sağlanması, belediye suçlarının önlenmesi için alınan önleyici tedbirlerin alınması, işlenen belediye suçlarının takip edilmesi ile belediye zabıta hizmetlerinin yürütülmesinin sağlanması.
Misyon
Suçluyu cezalandıran değil, suçu önleyen bir zabıta profili yaratmak ve Diyarbakır’da sağlıklı ve yaşanabilir çevre şartlarını oluşturup geliştirmek
Vizyon
Sağlıklı bir toplum, yaşanabilir, huzurlu ve çağdaş bir kent ve gelişen teknoloji ile mevzuatı takip ederek sürekli kendini yenileyen bir birim yapılanması
Kurumsal Değer ve İlkelerimiz
● Halkın değer yargılarına saygılı olmak
● Katılımcılığı esas almak
● Kolektif çalışmak
● Adil ve şeffaf bir yönetim ve denetim oluşturmak
● Olabildiğince bürokratik ve hiyerarşik yapıdan uzak kalmak
● Denetlenebilir ve ulaşılabilir olmak
● Toplumsal fayda amacıyla inisiyatif geliştirmek
● Toplum değer yargılarını ve dinamiklerini dikkate almak
Temel Stratejimiz
● Büyükşehir Belediyesinin yetkisinde olan; Anaarter, Meydan ve Bulvarlardaki kaldırım işgali ve sayyar oluşumları engelleyerek huzurlu ve yaşanılabilir bir kent ortamı oluşturmak,
● Halkın dini duygularını istismar edenlere karşı etkin denetimler yaparak dilencilik vb. oluşumların önüne geçmek,
● Toplu taşıma, Taxsi ve Servis araçlarının denetimlerini yaparak halkın rahat ve ulaşılabilir toplu taşıma hizmetinden faydalanmasını sağlamak,
● Belediyemize ait olan işletme alanlarını denetlemek ve oluşabilecek aksaklıklara müdahale etmek,
● Birinci Sınıf Gayri Sıhhi Müesseselerin denetimleri ve Büyükşehir Belediyesi mülkünde olanİkinci ve Üçüncü Sınıf Gayri Sıhhi Müesseselerin denetimini sağlamak.
SAĞLIK İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
GÖREV TANIMI
MİSYONUMUZ
Öngörülen vizyonun gerçekleşmesinde planlı ve katılımcı bir yaklaşım,kentlilerin yaşam kalitesini yükselterek, 'Sağlıklı Kent Sağlıklı Toplum' Bilincinin geliştirilmesi.
VİZYONUMUZ
Şeffaf, Katılımcı, işbirliğine dayalı yönetim anlayışı ile çevre ve Halk sağlığında Koruyucu Sağlık Hizmetlerini esas alan, hayvan sağlığı, refahı ve hayvan haklarını koruyan, sağlıklı ve dengeli beslenmeye katkı sunan, defin hizmetlerinde kolaylaştırıcı çalışmalar yürüten, yaşanabilir kent planlaması çerçevesinde standartlar uygun işyeri ruhsatlandırılmaları yapan bölgedeki belediyelerin sağlık hizmetlerine öncülük eden bir birim anlayışıdır.
. denememeeme
MİSYON :
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nin daha temiz bir Diyarbakır için , hava, su ve toprak kirliliğinin önlenmesi, geri kazanılabilir atıkların hammadde döngüsüne yeniden kazandırılması, evsel katı atık, sanayi, tehlikeli ve tıbbi atıkların çevreye olumsuz etkilerini ortadan kaldıracak şekilde toplanması taşınması ve bertarafını gerçekleştirmek.
VİZYON :
Ekolojik ve sürdürülebilir bir çevrenin kentimizde yaşam bulacağı vizyonumuz için;
Entegre Katı Atık Yönetim Projesi yaşama geçirilecek. Kentimizdeki 18 belediyenin 6360 sayılı Büyükşehir Belediyesi Yasası gereği, düzenli depolama sahası inşası, kompost tesisi, tıbbi atık sterilizasyon tesisi, transfer istasyonları, Ambalaj atıklarını ayırma tesisi ve sızıntı suyu arıtma tesisi inşaat çalışmaları yürütülecek. Mevcut durumdaki evsel nitelikli atıkların taşınması ve bertarafı sağlanacaktır.
Kentimizdeki 60 ana caddenin temizliğinin yürütülmesi, çevre ve temizlik bilincinin geliştirilmesi amacıyla eğitim çalışmalarını yürütülecektir.
Ticari faaliyetlerden ve kent sakinlerinin günlük yaşamından kaynaklı oluşabilecek çevre kirliğinin önlenmesi için denetim ve kontroller gerçekleştirilecektir.
(Resmi Gazete Tarihi: 15.06.2006 Resmi Gazete Sayısı: 26199)
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ KOORDİNASYON MERKEZLERİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, KAPSAM, DAYANAK VE TANIMLAR
AMAÇ:
MADDE 1 –(1) Bu Yönetmeliğin amacı; büyükşehir belediyesi bünyesinde kurulan Alt Yapı Koordinasyon Merkezi ile Ulaşım Koordinasyon Merkezinin çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
KAPSAM:
MADDE 2 –(1) Bu Yönetmelik; büyükşehir belediyesi Alt Yapı Koordinasyon Merkezi ile Ulaşım Koordinasyon Merkezinin kuruluş, görev ve yetkileri ile bu merkezlerin çalışma usul ve esaslarını, alt yapı yatırım hesabının oluşumunu ve gelirini kapsar.
DAYANAK:
MADDE 3 –(1) Bu Yönetmelik 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 8 inci ve 9 uncu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
TANIMLAR:
MADDE 4 –(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Alt yapı: İçme suyu ve kanalizasyon projeleri, elektrik, doğalgaz, telefon, kablolu televizyon bağlantı hatları gibi telekomünikasyon projeleri, hafif raylı toplu taşıma ve metro projeleri, termal ısınma ve enerji besleme projeleri ve benzerleri gibi raylı toplu taşıma sistemleri ile yollar ve kaplamaları,
b) Deniz ulaşım sistemi: Nehir, göl ve deniz gibi suyolu ile toplu taşıma hizmeti veren körfez ve sahil vapurları ile hovercraft, deniz yolu motorları ve deniz otobüsleri ve benzeri sistemleri,
c) Raylı sistem: Ray üzerinde hareket eden banliyö treni, otoray, hafif raylı sistem, metro ve cadde tramvayı, tünel yeraltı treni, monoray, füniküler ve havaray gibi toplu taşıma ve ulaşım sistemlerini,
ç) Taşıma: Genel olarak belli bir ücret tarifesine göre kişilerin seyahat ihtiyacını temin etmek üzere kullanılan taksi dâhil ulaşım araçları ile bu maksatla kurulan, kara, deniz ulaşım sistemlerini,
d) Tranşe: Alt yapı tesislerinin içine yerleştirildiği ve üstünün usulüne göre kapatılarak eski haline getirilmesi gereken her türlü hendek ve çukur kazısını,
e) Yol: İmar planlarında bir parselden karşı parsele kadar olan açıklık, tretuvar, trafik şeridleri ve refüjleri,
f) AYKOME: Alt Yapı Koordinasyon Merkezini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
BAĞLILIK VE BAĞLAYICILIK
BAĞLILIK:
MADDE 5 –(1) Büyükşehir belediyesi alt yapı koordinasyon merkezi ile ulaşımkoordinasyon merkezi büyükşehir belediye başkanına bağlıdır. Başkan bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
BAĞLAYICILIK:
MADDE 6 –(1) Alt yapı koordinasyon merkezi ile ulaşım koordinasyon merkezi tarafından alınan ortak yatırım ve toplu taşımayla ilgili kararlar; büyükşehir belediyesi, büyükşehir dâhilindeki diğer belediyeler ve büyükşehir sınırları içindeki kamu kurum ve kuruluşları ile diğer gerçek ve tüzel kişileri bağlar.
İKİNCİ KISIM
ALT YAPI KOORDINASYON MERKEZI
BİRİNCİ BÖLÜM
KURULUŞ, GÖREV VE YETKILERI
KURULUŞ:
MADDE 7 –(1) AYKOME, büyükşehir belediye başkanı veya görevlendireceği kişinin başkanlığında;
a) Büyükşehir belediyesi fen işleri daire başkanı ile büyükşehir belediye başkanının belediye ve işletmeleri ile bağlı kuruluşlarından en az şube müdürü seviyesinde görevlendireceği en fazla on kişinin,
b) Milli Savunma Bakanlığı temsilcisinin,
c) Karayolları Genel Müdürlüğü temsilcisinin,
ç) Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü temsilcisinin,
d) Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü temsilcisinin,
e) Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü temsilcisinin,
f) Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş. temsilcisinin,
g) Türkiye Elektrik İletim A.Ş. temsilcisinin,
ğ) Şehir İçi Elektrik Dağıtım A.Ş. temsilcisinin,
h) Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş. temsilcisinin,
ı) Belediyelerini ilgilendiren konuların görüşüldüğü toplantılara büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediye başkanları veya görevlendirecekleri bir üyenin,
i) Belediye altyapı hizmetlerini etkileyecek derecede yatırım yapan ve belediye tarafından belirlenen özel kuruluş temsilcisinin,
katılımından oluşur.
(2) AYKOME toplantılarına ayrıca, gündemdeki konularla ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının veya oda üst kuruluşu bulunan yerlerde üst kuruluşun temsilcileri oy hakkı olmaksızın görüşleri alınmak üzere davet edilir.
(3) Büyükşehir belediyesinin öteki birim başkanları ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, ilgili vakıf ve dernek temsilcileri görev alanlarına giren konularda, oy hakkı olmaksızın görüşleri alınmak üzere toplantılara davet edilebilirler.
GÖREV VE YETKİLERİ:
MADDE 8 –(1) AYKOME, büyükşehir dâhilindeki alt yapı hizmetlerini etkili ve koordinasyon içinde yürütmek amacıyla;
a) Yatırımcı kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlar tarafından büyükşehir dâhilinde yapılacak alt yapı yatırımları için kalkınma plan ve yıllık programlara uygun olarak yapılacak taslak programları birleştirerek kesin program haline getirir.
b) Alt yapı programlarının hazırlanmasında, taslaklarının birleştirilip kesinleştirilmesinde üst yapı program ve çalışmaları ile koordinasyonu sağlar. Kesin programlarda birden fazla kurum ve kuruluşlar tarafından aynı anda yapılması gerekenleri ortak programa alır.
c) Ortak programa alınan alt yapı hizmetlerinin amaca uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için "Alt Yapı Yatırım Hesabı" adı altında bir hesap oluşturur.
ç) Ortak programa alınmayan yatırımların her Bakanlık ile ilgili Büyükşehir, ilçe ve ilk kademe belediyeleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca kendi bütçelerinden yapacakları harcamalarla yerine getirilmesini sağlamak üzere bir program tespit eder ve bu programın uygulanıp uygulanmadığını kontrol eder.
d) İlgili kuruluşlarca imar planı olmayan alanlarda önceden yapılmış tesislerin, yeni imar durumuna uygun yol yapım çalışmaları bitmeden, mevcut tesislerin uygun hale getirilmesini sağlar.
e) Kazı yapılacak tarihleri tespit eder, kazı yapmanın yasak olduğu tarihlerde acil durumlar için büyükşehir belediye başkanına veya AYKOME birimi yöneticisine yetki verir.
f) Alt yapı ile ilgili kazı yapacak gerçek ve tüzel kişilere izin ve kazı ruhsatı verir ve buna ilişkin bedeli belirler.
g) AYKOME’ye katılan tüm kuruluşların kent içinde kullanacakları malzemelerle ilgili standartları belirler.
ğ) Gerekli görülen konularda UKOME ile işbirliği yapar.
İKİNCİ BÖLÜM
TOPLANTI VE TOPLANTI USULÜ
TOPLANTI:
MADDE 9 –(1) AYKOME büyükşehir belediye başkanın veya görevlendireceği kişinin başkanlığında, 7 nci maddede belirtilen üyelerle önceden kararlaştırılan tarih ve yerde toplanır.
(2) Başkanın gerekli gördüğü hallerde veya üyelerin yazılı teklifi ve başkanın daveti üzerine belli konuların görüşülüp karara bağlanmasını ve uygulamaya konulmasını sağlamak üzere en geç bir hafta içerisinde toplanır.
(3) Toplantılarda belirlenen gündem dışında üyelerin teklif ettiği konular, kurul tarafından kabul edilmek şartıyla görüşülebilir.
Toplantı usulü
MADDE 10 –(1) AYKOME toplantıları;
a) Bu Yönetmeliğin 7 nci maddesinde sayılan üyelerin salt çoğunluğunun katılımı ile başkan tarafından açılır.
b) Mazereti olan üyenin yerine kurumları tarafından görevlendirilecek bir yetkili toplantıya katılır.
c) Oylamalar açık oylama şeklinde yapılır. Kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sayılır. Kararlarda çekimser kalınamaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ALT YAPI KOORDINASYON BIRIMI
Birim
MADDE 11 –(1) AYKOME’nin sekreterya hizmetleri, büyükşehir belediye başkanlığı bünyesinde bu amaçla oluşturulacak alt yapı koordinasyon birimi tarafından yürütülür.
Görevleri
MADDE 12 –(1) Alt yapı koordinasyon birimi;
a) Başkanlığın talimatı doğrultusunda gündemi hazırlar, görüşme tutanaklarını ve kararları düzenler, alınan kararları ilgili makamlara gönderir.
b) AYKOME’ye üye gönderen kamu kurum ve kuruluşları arasında iletişimi sağlar.
c) Alt yapı yatırımı yapan kamu kurum ve kuruluşlarına ait taslak programları birleştirerek kesin program taslağını hazırlar ve AYKOME’nin onayına sunar.
ç) Birden fazla kurumca aynı yer ve aynı anda yapılması gereken alt yapı yatırımlarını ortak program taslağına alır ve AYKOME’nin onayına sunar. Kamu kurum ve kuruluşlarının ortak programa alınmayan alt yapı yatırımları için hazırlanan programlara uygun olarak ruhsat verilmesini teklif eder. Ruhsatsız kazı yapılmasını önler. Ruhsatsız kazı yapıldığının tespiti durumunda, kazı yapanlar hakkında gerekli işlemin yapılmasını sağlar.
d) Ortak programa alınan alt yapı yatırımları için tranşe, galeri ve tünel gibi inşaat tipini belirler, projesini ve ihale dosyasını hazırlar, alt yapı yatırımları ihale edildiği takdirde ihale komisyonunun sekreterya görevini yürütür.
e) Ortak programa girmediği için kurumların kendilerince yapılan alt yapı yatırımlarının AYKOME programına ve kararlarına uygun yapılıp yapılmadığını izler.
f) Doğal afet, güvenlik, sağlık gibi önceden belirlenemeyen zorunlu hallerde kazı izni verir.
Çalışma esas ve usulleri
MADDE 13 –(1) AYKOME’nin görev konuları ile ilgili olarak;
a) Alt yapı yatırımı yapan kurumlar ile ilçe ve ilk kademe belediyeleri müteakip yılın taslak programlarını Eylül ayı sonuna kadar alt yapı koordinasyon birimine iletirler. Alt yapı koordinasyon birimi, taslak programların ön görülen başlama ve bitirme tarihlerini, tranşelerin uzunluğunu, işin önem ve gereğini, ana yol veya tali yol durumlarını, yolun kaplama tipinive diğer faktörleri göz önüne alarak kesin program taslağı haline dönüştürür ve AYKOME’ninonayına sunar.
b) Birden fazla kurumun aynı yerde alt yapı yatırımı yapacağı anlaşılırsa, ortak programa alınan alt yapı yatırımları, teknik bir engel yoksa tranşe içine yerleştirilmesi ve ortak tranşe ile ilgili bütün iş ve işlemler, bu doğrultuda ilk keşif ihale dosyası hazırlanması, kurumların hisselerine düşen gider miktarının belirlenmesi, ortak ruhsatın verilmesi hususlarını tespit ederek AYKOME’nin onayına sunar. Alt yapı koordinasyon biriminin hazırladığı ve ortak yatırıma girmeyen alt yapı tranşelerini AYKOME’nin onayladığı programa ve verilen ruhsata uygun olarak kurumlar kendileri yaparlar.
c) Alt yapı programlarının hazırlanmasında, taslakların birleştirilip kesinleştirilmesinde gerekli koordinasyonu sağlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
ALT YAPI YATIRIM HESABI
Hesabın oluşumu ve geliri:
MADDE 14 –(1) Alt yapı yatırım hesabı, ortak programa alınan altyapı hizmetlerinin amaca uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için belediye ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının bütçelerine konulan ödeneklerden bu hesaba yapılacak aktarım ile kazılardan elde edilen gelirlerden oluşur.
(2) Alt yapı koordinasyon merkezinin bütçesi büyükşehir belediye bütçesi içinde yer alır. Ayrıca, belediye ve diğer bütün kamu kurum ve kuruluşlarının bütçelerine konulan ödeneklerden, alt yapı koordinasyon merkezi bünyesinde oluşturularak alt yapı yatırım hesabına aktarılacak tutarlar da gelir bütçesinin ilgili bölümünde gösterilir ve bu gelirler amacının dışında harcanamaz.
(3) Büyükşehir, ilçe ve ilk kademe belediyeleri cadde, bulvar, meydan ve sokaklarında yapılacak tüm kazılardan elde edilecek gelirler büyükşehir belediyesi bünyesinde açılacak alt yapı yatırım hesabında toplanır. Sokakların kazısından elde edilen gelirler ilgili belediyeye aktarılır. Bu paralar büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediyeleri tarafından sadece cadde, bulvar, meydan ve sokakların asfalt ve kaldırımların yapımında kullanılır. Bu gelirler amacı dışında kullanılamaz.
Harcama usulü
MADDE 15 –(1) Alt yapı yatırım hesabının kullanımı büyükşehir belediyesinin tabi olduğu harcama usul ve esaslarına tabidir.
Harcama yetkilisi
MADDE 16 –(1) Alt yapı yatırım hesabının harcama yetkilisi alt yapı koordinasyon biriminin en üst yöneticisidir.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Çeşitli, Geçici ve Son Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Komisyonlar:
MADDE 23 –(1) AYKOME ve UKOME görevleri ile ilgili konuların incelenmesi için kendi üyeleri arasından komisyon kurulabilir. Komisyonun çalışma süresi, komisyonun kurulmasına ilişkin kararda belirtilir ve komisyon raporunu kararda belirlenen süre içinde vermek zorundadır.
Koordinasyon:
MADDE 24 –(1) AYKOME ve UKOME’nin görev ve yetkileri ile ilgili hizmet ve faaliyetlerinde, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gerekli koordinasyon büyükşehir belediye başkanı tarafından sağlanır.
Personel görevlendirilmesi:
MADDE 25 –(1) AYKOME ve UKOME’nin işlerini yürütmek üzere oluşturulan birimlerde, büyükşehir belediye personeli dışında da kamu kurum ve kuruluşlarından program hazırlama, etüt proje yapma ve kontrollük gibi hizmetlerde çalıştırılmak üzere konusunda uzman olan personel geçici olarak görevlendirilebilir. Görevlendirme ve özlük haklarına ilişkin hususlarda yürürlükteki mevzuat hükümleri uygulanır.
Harcamalar:
MADDE 26 –(1) AYKOME ve UKOME’nin idari iş ve işlemlerinin gerektirdiği her türlü harcamalar büyükşehir belediyesi bütçesinden karşılanır.
Düzenleme yapma yetkisi:
MADDE 27 –(1) Büyükşehir belediyeleri; alt yapı yatırımları ile ulaşım ve toplu taşıma hizmet ve faaliyetlerinin amaca uygun, etkili ve verimli yürütülmesini sağlamak üzere bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda;
a) Hizmet ve hizmet alanlarının mahalli özelliklerini dikkate alarak, birinden diğerine çeşitlilik ve farklılık arz eden, nicelik ve niteliklerini,
b) 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile ilgili mevzuatına ve bu Yönetmeliğe aykırı olmamak kaydıyla hizmet ve yatırımlarla ilgili her türlü inşaat ve kazı yapılmasında, bağımsız ve ortak tranşe açılmasında ve benzeri konularda uyulması gereken zaman ve yer şartları ile mahalli imkan ve benzeri durumlarını,
göz önünde bulundurarak büyükşehir belediye meclisinin kararı ile düzenleme yapabilirler.
Ulaşım hizmetlerine ilişkin işlemler:
MADDE 28 –(1) Nüfus artışı ve şehrin ulaşım planı dikkate alınmak suretiyle büyükşehir sınırları dâhilinde taşıma ihtiyacı, UKOME tarafından düzenlenecek bir raporla İçişleri Bakanlığına bildirilir.
(2) Taksi, dolmuş, minibüs ve umum servis araçları ile toplu taşım araçlarının tahsis süreleri, ticari plaka sayıları ile bu plakaların verilmesine ilişkin usul, esas ve devir ücretleri UKOME’ce tespit edilir.
Kazanılmış haklar:
MADDE 29 –(1) Büyükşehir belediyeleri dâhilinde daha önce il trafik komisyonları veya valiliklerce alınan karar veya izinlerle elde edilmiş haklar saklıdır.
İKİNCİ BÖLÜM
Geçici ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 30 –(1) 15/4/1985 tarihli ve 18726 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Büyük Şehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri ve Fon Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1 –(1) Bu Yönetmelikle öngörülen birimler, Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç üç ay içerisinde oluşturulur.
GEÇİCİ MADDE 2 –(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren üç ay içerisinde büyükşehir belediyelerinin bulunduğu il valilikleri, il trafik komisyonlarında UKOME’lerin görevli oldukları konularla ilgili almış oldukları karar, bilgi ve belgeleri UKOME birimlerine devrederler.
Yürürlük:
MADDE 31 –(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme:
MADDE 32 –(1) Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.
Vizyon
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin vizyonuna ulaşması ve misyonunu yerine getirmesi amacıyla, sürekli kurumsal gelişimini ve katılımcı yönetim süreçlerini sağlayan, kurum içinde ortak çalışma kültürünü geliştiren, yenilikçi ve sorunlara bilimsel yaklaşan bir birim olmak.
Misyon
Belediyemizi kamuoyuna yerel bir yönetim birimi olarak; açık, güvenilir, saydam, hesap verme yükümlülüğü olan, verimli, etkili ve kaliteli hizmet sunan bir kurum olarak tanıtmak ve bu görüşlerin halk arasında yaygınlaşmasını ve kökleşmesini sağlamak; yapılan ve yapılacak olan çalışmaların bilinirliğini artırmak…
Değer ve İlkelerimiz
Belediye ile halk arasında sürekli bir işbirliği, dayanışma ve karşılıklı güven tesis edecek ortamlar oluşturmak.
Kitle iletişim araçlarının yoğun kullanımı
Toplantıların organize edilmesi ,
- Halk toplantıları,
- Mahalle toplantıları,
- Muhtar toplantıları
- Esnaf ziyaretleri
- Aile ziyaretleri
Görsel ve Basılı materyallerin basılması
Anket ve kamuoyu araştırmalarının yapılması
Sivil toplum örgütleri ile işbirliği halinde olmak
Halkla diyalogu arttıracak diğer yöntemlerin etkin kullanımı düşünülmektedir.
Doldurulacak.