Page 33 - 2017_yili_faaliyet_raporu
P. 33

senmesi sağlanmalıdır.                                  yetleri her yıl planlanarak yürütülmeli ve
                                                              gerektiğinde güncellenmelidir.
  *	 Misyonun gerçekleştirilmesini sağlamak
      üzere idare birimleri ve alt birimlerince yü-       *	 Personelin yeterliliği ve performansı bağlı
      rütülecek görevler yazılı olarak tanımlan-              olduğu yöneticisi tarafından en az yılda bir
      malı ve duyurulmalıdır.                                 kez değerlendirilmeli ve değerlendirme so-
                                                              nuçları personel ile görüşülmelidir.
  *	 İdare birimlerinde personelin görevlerini ve
      bu görevlere ilişkin yetki ve sorumlulukları-       *	 Performans değerlendirmesine göre per-
      nı kapsayan görev dağılım çizelgesi oluştu-             formansı yetersiz bulunan personelin per-
      rulmalı ve personele bildirilmelidir.                   formansını geliştirmeye yönelik önlemler
                                                              alınmalı, yüksek performans gösteren per-
  *	 İdarenin ve birimlerinin teşkilat şeması ol-             sonel için ödüllendirme mekanizmaları ge-
      malı ve buna bağlı olarak fonksiyonel görev             liştirilmelidir.
      dağılımı belirlenmelidir.
                                                          *	 Personel istihdamı, yer değiştirme, üst gö-
  *	 İdarenin ve birimlerinin organizasyon yapı-              revlere atanma, eğitim, performans değer-
      sı, temel yetki ve sorumluluk dağılımı, he-             lendirmesi, özlük hakları gibi insan kaynak-
      sap verebilirlik ve uygun raporlama ilişkisini          ları yönetimine ilişkin önemli hususlar yazılı
      gösterecek şekilde olmalıdır.                           olarak belirlenmiş olmalı ve personele du-
                                                              yurulmalıdır.
  *	 İdarenin yöneticileri, faaliyetlerin yürütül-
      mesinde hassas görevlere ilişkin prosedür-          *	 Yetki Devri: İdarelerde yetkiler ve yetki
      leri belirlemeli ve personele duyurmalıdır.             devrinin sınırları açıkça belirlenmeli ve yazı-
                                                              lı olarak bildirilmelidir. Devredilen yetkinin
  *	 Her düzeydeki yöneticiler verilen görevlerin             önemi ve riski dikkate alınarak yetki devri
      sonucunu izlemeye yönelik mekanizmalar                  yapılmalıdır.
      oluşturmalıdır.
                                                          *	 İş akış süreçlerindeki imza ve onay mercile-
Personelin yeterliliği ve performansı: İdare-                 ri belirlenmeli ve personele duyurulmalıdır.
ler, personelin yeterliliği ve görevleri arasındaki
uyumu sağlamalı, performansın değerlendiril-              *	 Yetki devirleri, üst yönetici tarafından belir-
mesi ve geliştirilmesine yönelik önlemler alma-               lenen esaslar çerçevesinde devredilen yet-
lıdır.                                                        kinin sınırlarını gösterecek şekilde yazılı ola-
                                                              rak belirlenmeli ve ilgililere bildirilmelidir.
  *	 İnsan kaynakları yönetimi, idarenin amaç
      ve hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamaya           *	 Yetki devri, devredilen yetkinin önemi ile
      yönelik olmalıdır.                                      uyumlu olmalıdır.

  *	 İdarenin yönetici ve personeli görevlerini           *	 Yetki devredilen personel görevin gerektir-
      etkin ve etkili bir şekilde yürütebilecek bilgi,        diği bilgi, deneyim ve yeteneğe sahip olma-
      deneyim ve yeteneğe sahip olmalıdır.                    lıdır.

  *	 Mesleki yeterliliğe önem verilmeli ve her            *	 Yetki devredilen personel, yetkinin kullanı-
      görev için en uygun personel seçilmelidir.              mına ilişkin olarak belli dönemlerde yetki
                                                              devredene bilgi vermeli, yetki devreden ise
  *	 Personelin işe alınması ile görevinde ilerle-            bu bilgiyi aramalıdır.
      me ve yükselmesinde liyakat ilkesine uyul-
      malı ve bireysel performansı göz önünde           b. Risk Değerlendirme Standartları
      bulundurulmalıdır.
                                                        Risk değerlendirme, idarenin hedeflerinin ger-
  *	 Her görev için gerekli eğitim ihtiyacı belir-      çekleşmesini engelleyecek risklerin tanımlan-
      lenmeli, bu ihtiyacı giderecek eğitim faali-      ması, analiz edilmesi ve gerekli önlemlerin belir-
                                                        lenmesi sürecidir.

                                                        Faaliyet Raporu 2017 33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38